Önskeinlägg: Inspiration



Jag vill önska ett inlägg om var du hittar inspiration ifrån, vad du tänker på när du fotar och vad som får dig att fortsätta fota.

Svar: Jag skrev ett litet kort inlägg om detta i december, men jag tänkte att jag kunde utveckla det lite.

Min inspiration ploppar för det mesta bara upp i huvudet, jag brukar få mina ryck ibland och det gäller det att ha papper och penna nära. Jag har svårt att inspireras utav andras bilder eftersom att jag har mitt egna sätt att tänka.

När jag fotar tänker jag mest på hur jag vill att bilden ska se ut, jag tänker aldrig ut några poser i förväg utan det tar jag på plats när jag håller i kameran och kollar i sökaren. Full koncentration är det som gäller, även fast jag skrattar nästan hela tiden ;-)

Vad som får mig att fortsätta, hmm. Precis som jag skrev i inlägget jag länkad där uppe att få möta en massa nya underbara människor på alla fotojobb, att få jobba med bilderna efteråt och sedan leverera dom. Glada kunder gör mig glad och inspirerad att forsätta samt att dom får mig att känna att jag verkligen har valt rätt väg. Jag älskar verkligen detta, varje gång jag har plåtat så får jag världens kick. Jag vill skapa ännu bättre bilder, jag vill utvecklas.


Foto: Fabian



Andra önskade inlägg:

Fota fyrverkerier
Hur man fotar i mörker
Fokus på ögonen

Kommentarer
Postat av: Fabian

väl formulerat svar och utveckling av ditt tidigare inlägg i frågan om inspiration! :) hoppas detta ger de som undrar svar på frågan.

2010-02-12 @ 23:16:46
URL: http://www.photobyfabbe.se
Postat av: Fotograf MissJeni

Det är så olika det där med inspiration. Det är det som skiljer oss fotografer emellan och det är det som gör oss unika :) Så det var himla kul att få svar på detta :)

2010-02-13 @ 00:55:00
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: D A H L È N

jätte bra skrivet!

2010-02-13 @ 20:19:36
URL: http://carolinedahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0