Att gilla det man gör


Foto: Fabian

"Du inspirerar verkligen med din passion för det du gör", så stod det i ett sms som jag fick tidigare ikväll. Jag väljer att skriva om detta i ett inlägg för jag vill verkligen lyfta fram att det är otroligt viktigt att gilla det man gör.

För mig har det alltid varit en självklarhet att bara göra det som jag gillar,
ingen har någonsin kunnat tvinga mig att göra något som jag inte vill (ja, jag är tjurig). Jag mår bra av att göra sånt som jag gillar, att få hålla på med foto är som en dröm för mig. Det finns inget som är så avslappnade som att ta kameran och gå ut en sväng, bara kunna koppla bort allt för en stund.

Eller att få möta en massa nya underbara människor på alla fotojobb,
att få jobba med bilderna efteråt och sedan leverera dom. Glada kunder gör mig glad och inspirerad att forsätta samt att dom får mig att känna att jag verkligen har valt rätt väg.

Ingen har någonsin kunnat få mig att tänka annorlunda
och ingen kommer någonsin kunna få mig att göra något annat. Man ska inte låta någon förstöra ens drömmar. Att gilla det man gör är viktigare än vad man tror, och allt går om man vill, hur svårt det än är - tro mig!

Kommentarer
Postat av: Fabian

Du har verkligen en poäng i det du skriver. Man måste helt enkelt gilla det man gör och så bör det alltid vara. Oavsett om det handlar om foto eller något annat i livet. Jättebra skrivet.



Fabian

2009-12-20 @ 21:37:13
URL: http://photobyfabbe.blogg.se/
Postat av: Neha

Självklart ska man göra det för att det är kul

2009-12-20 @ 21:38:27
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Petra

Svar: ok tack så mycke.



Håller med dig här också, det går om man bara vill.

2009-12-20 @ 21:58:26
URL: http://petrasphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0