Hur jag gör

Jag undrar hur du gör när du fotograferar, och bilderna blir så fina och ljusa, vore kul om du berättade inställningar och raw hur man gör.

Svar: Självklart kan jag berätta hur jag gör.
Först och främst, när jag fotograferar försöker jag alltid hålla mig till det så kallade open shade-ljuset. Ljuset mellan skuggan och solen. Här blir ljuset alltid jämnt och fint och jag använder mig nästan aldrig utav reflexskärmen här heller.

Bilden här nedan, visar det perfekta skuggljuset.



Sen är det bara att börja fota.
Eftersom att jag fick frågan här ovan, i bilderna på Joline. Så tar jag en bild på henne som exempel också. På bilderna här nedan använde jag mig utav denna utrustning och inställningar.

Utrustning: Canon EOS 5D + Canon EF 85mm f.1,8 USM
Inställningar: s1/250, f.2,2 & ISO200



När jag sedan ska börja behandla bilden i Camera RAW gör jag bara en enkel redigering. Jag är ingen som lägger ner flera timmar på varje bild. Utan denna redigering tar ungefär 5 minuter.

Denna redigering gjorde jag:

REDIGERAT I RAW
Temperatur, 6800
Exponering, +0,05
Kontrast, +74
Klarhet, +23

Efter det, öppnar jag bilden i Photoshop CS4. Där jag sedan sparar ner den, och så är det klart.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Guuu vilken sööt lilltjej! :)

2010-10-06 @ 09:43:35
URL: http://beautylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0