Min vecka

Tänkte att ni kanske skulle tycka att det var roligt att läsa lite om min vecka, denna vecka händer det inte så jättemycket. Att jobba som fotograf innebär ofta ett snabba ändringar i schemat, gäler att alltid vara beredd! :-)

Detta inlägg skrev jag klart på söndagkväll, men för att ni ska få en inblick i hur det är att vara väldigt spontan och jobba som fotograf så har jag nu fyllt i lite nya saker (som ramlade in på måndag morgon). Det nya som är inbokat är med rosa text.

Måndag: 10.30 - En snabbare telefonintervju + snack inför ett jobb på onsdag. 11.00 - Möte på Medborgarskolan, vi ska kopiera upp materialet för första tillfället och så prata igenom lite. Förutom det ska jag beställa bilder och bränna CD-skivor, samt skicka iväg bilder. 15.00 - Kika på en utställning här i stan. 17.15 - Klipptid som jag har grov ångest över, haha. Under alla år så är det bara mamma som har klippt mig, det säger väl allt.

Tisdag: Redigering på förmiddagen, samt förbereda inför kursen, göra en "dagordning". 18.30 - Nybörjarkurs, första tillfället!

Onsdag: 10.00 - Filmning (mer om detta när jag vet mer, just nu vet jag ungefär lika mycket som ni, haha). Resten av dagens ska ägnas åt att redigera! Jag har massvis med bröllopsbilder som ligger och väntar, samt bilder från andra fotograferingar.

Torsdag: Redigering!

Fredag: 09.00 - Medborgarskolan igen för kopiering resten av materialet. Bokföra.

Lördag: 10.00-17.00 - Utbildning på Medborgarskolan (Alla kursledare måste gå denna kurs förr eller senare). Förbereda inför söndagens fotografering.

Söndag: 10.30 - Barnfotografering. 14.00 - Ettårs-fotografering i studion.

Förutom det som står på schemat så måste jag varje dag ha en daglig kontakt med kunderna via mail. Alltid vara tillgänglig för att svara i telefonen osv. Dyker det upp mer bokningar under veckan så gäller det att prioritera.


En sneak från lördagens familjefotografering

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0