Dagens tips - Klona

Att klona bort störande föremål i en bild, kan göra den mer intressant.
När jag fotograferar porträtt är inte kloningsverktygen speciellt användbart för mig, beroende på kundens önskemål. Däremot andra bilder jag tar så är kloningsverktyget guld!

När man använder klonstämpeln så väljer man ett ställe där man vill hämta upp färg, sen vänsterklickar man och håller in ALT-tangenten samtidigt. Efter det sätter man ut färgen där man vill ha den. Bäst är det om man hämtar upp färgen just bredvid det man ska klona bort så att inte hyn blir fläckig. Det gäller att öva mycket, från början kan det vara svårt att få det att se bra ut.


Här är min före- och efterbild.
Denna redigering tog mig 2 minuter.



Kommentarer
Postat av: Johannes (V2 Skillz0R)

Haha den är så klockers! Perfekt redigerat, blev skitsnyggt!

2010-09-20 @ 15:34:35
URL: http://johanneslang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0