Veckans fråga


Marica frågade:
Vad tycker du är roligare, fota i studio eller i naturligt ljus?

Svar: Åh, jag visste att denna fråga skulle komma nån gång. Har gruvat mig för vad jag ska svara.

Jag har alltid tyckt att det varit lite tråkigt att fota i studio, jag och en klasskompis fick testa på några gånger när vi gick Medieproduktion och Foto A. Vi fick inga instruktioner om hur vi skulle ljussätta eller nått, utan vi fick bara testa oss fram. Tankarna då var väl: "Är det såhär det ska vara när man fotar i studio? Boooriiing!".

För två veckor sedan drog jag och Julia ihop ett gäng och fotade i studion, då insåg jag verkligen hur roligt det var. Bara jag får hålla i kameran så är jag glad, då spelar det ingen roll om det är inne i studion eller utomhus!


Foto: Jag




Varje vecka väljer jag slumpvis ut en fråga som jag svarar på i ett enskilt inlägg, detta är för att jag ska slippa svara på frågorna i era bloggar. Jag vill att alla ska kunna ta del av svaren.

Kommentarer
Postat av: Fabian

Kul att du gillar båda lika mycket nu! :) Då har jag en följdfråga.. tycker du att det är lika lätt att förmedla förmedla ett budskap och bildspråk i studion som det är ute i det fria?

2010-02-21 @ 23:28:34
URL: http://www.photobyfabbe.se
Postat av: Fotograf MissJeni

Jag trivs bäst ute i naturen, där det finns oändligheter med möjligheter. Tycker att studion begränsar en lite, även om man kan svänga ut en del där med om man känner för det.

2010-02-22 @ 08:55:46
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Alecsandra

Hur många mongobilder har du på mig egentligen?! :o

2010-02-22 @ 20:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0