Önskeinlägg - redigering

Redigeringsinlägg brukar vara uppskattat.
Så vitt jag vet har jag aldrig visat hur jag behandlar en RAW-fil från början? Här kommer en liten snabb guide hur jag gör, denna redigering tar sisådär 2 minuter.

Såhär ser bilden ut när jag har öppnat den i Camera RAW. Färgerna är gråa och dassiga, helt enkelt råa. Detta fixar man till väldigt enkelt.

Det jag alltid gör i Camera RAW är att använda mig utav "Exponering - Exposure", antingen så drar jag reglaget åt vänster eller höger. I detta fall ville jag mörka ner bilden lite, alltså drog jag reglaget åt vänster. Sen drar jag i "Kontrast - Contrast", precis som det låter, för att bilden ska få mer kontrast. Är jag nöjd så? Japp, då öppnar jag bilden i Photoshop.

I Photoshop brukar jag inte göra speciellt mycket redigering heller, kanske behöver jag lägga på lite mer skärpa? Ja, då gör jag det. Annars brukar jag nöja mig med bilden som den är. Ska bilden visas på bloggen ändrar jag storleken till 600px så att den passar.



Kommentarer
Postat av: Michaela - FOTOBLOGG

Fantastiskt fin blogg du har! Fina bilder också!

2010-08-21 @ 14:26:14
URL: http://michaelaf.blogg.se/
Postat av: Fotoemilia

Superbra inlägg!

Hör Camera RAW till Photoshop eller vad är det för program? :)

2010-08-21 @ 23:58:24
URL: http://fotoemilia.blogg.se/
Postat av: Neha

Den där bilden är superfin=)

2010-08-23 @ 14:49:09
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0