Svaren del 1

Hur lång är du, hur mycket väger du och vad har du för skostorlek?
Vet inte exakt hur lång jag är, men runt 176-177 cm. Sist jag vägde mig så vägde jag 56 kg och skostorleken varierar, haha. Nä, men 38-39 beroende på vilka skor.

Ska du ta körkort?
Japp, tanken är väl att jag ska göra det. Kommer inte skriva om detta i bloggen utan ni får helt enkelt vänta och se ;-)

Tycker du om utländska killar mer än svenska? Isåfall varför?
Man faller väl för den man faller för, haha, vilken konstig mening det blev. Tycker inte ursprunget har någon betydelse.

När fyller du år?
5 december. Blir alltså 19 år denna gång, har jag nämnt att jag har någon typ av ålderskris? Snart måste jag ju stå där med en villa, man, två barn, röd volvo och en hund, panik!

Vilket intryck får man av dig första gången man möter dig?
Hm, det är olika. Jag kan vara blyg, men det släpper efter ett litet tag. Annars är jag glad och sprallig, det borde ju b.la Hanna veta, haha ;-)

Brukar du träna?
Nej, egentligen borde jag väl göra det.

Kan du sjunga/spela något instrument?
Sjunga kan väl alla göra, men om det låter bra kan jag inte svara på. Jag kan spela blockflöjt, piano och lite gitarr.


Foto: Jag

Gillar du sushi?
Har faktiskt aldrig smakat, tror inte jag vill göra det. Rå fisk tilltalar inte mig, haha.

Vill du bo i Sverige i framtiden? Om inte, vart då?

Jag vet faktiskt inte om jag vill bo kvar här, vore väl inte helt fel att bo på Nya Zeeland? Otroligt vackert :-)

Är du helt svensk?
Nej, det är jag inte. Min farmor var från Finland och sen har vi en okänd arab i släkten också ;-) Är väl säkert lite mer blandningar också, har inte sådär jättestor koll.

Vad har du för kamera?
En Canon EOS 40D, ni kan läsa mer om min utrustning här.

Vilka språk kan du?
Svenska (såklart), engelska, lite finska, thailändska och spanska.

Tycker du om att sjunga?
Ja, sjunger hela tiden. Mamma och pappa är en aningens less, men det får dom allt stå ut med ;)

Choklad eller chips?
CHIPS! Det är helt sjukt gott, jag är en chipsoman.

När köpte/fick du din första kamera?
Julen 06 fick jag min första digitalkamera, en Sony DSC-w50.

Jag funderar på att köpa ett objektiv, rekomenderar du något?
Läs min objektivguide här, tipsar om lite olika objektiv. Hoppas du hittar någon som passar dig.

Sen har jag också kanske tänkt köpa en reflexskärm. Jag vet inte om du har någon, men om du har, hur funkar det? Är det värt att ha en?
Jag använder alltid reflexskärm på mina fotograferingar. Se skillnaden med och utan reflexskärm här, klicka här för att se hur man kan ställa upp.

Kommentarer
Postat av: Fabian

jag kunde svaret på typ alla frågorna redan! :D helt okej!

2009-10-07 @ 23:24:59
URL: http://photobyfabbe.blogg.se/
Postat av: Malin

Alltså. Sluta med ålderskris, det inte lagligt att ha en ålderskris förrän man går in på år 26 :D

2009-10-08 @ 10:57:56
URL: http://blogg.malinb.se
Postat av: Ida

Är du verkligen 176-177? Haha, jag har då verkligen alltid fått för mig att jag är längre än dig ;)

2009-10-08 @ 20:53:04
URL: http://foreversummer.devote.se
Postat av: Elin

Har heller ej prövat sushi med rå fisk, dock med gravad lax en gång men prova vegetarisk sushi. Med avokado, supergott!

2009-10-09 @ 10:20:48
Postat av: Neha

När jag skulle fylla 19 hade jag också ålderskris

2009-10-09 @ 11:44:43
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0