Porträttredigering

Fick en fråga på frågestunden där en tjej undrade om jag kunde visa hur jag redigerar ett porträtt. Här kommer den lilla guiden :-)


(Klickbar bild)

Det första jag gör när jag öppnat en bild i Photoshop är att göra en kopia utav bildlagret.

Här till vänster har ni då orginalbilden, det jag gjort i Photoshop är:
  • Lagt lite skärpa på ögonen
  • Kurvor
  • Kontrast
Mer än så brukar jag inte göra, vill modellen att jag ska klona bort något gör jag självklart det. Men här har ni min grundredigering.


(Klickbar bild)

Såhär ser kurvverktyget ut och det var såhär jag valde att ändra linjen för denna bild.

Kommentarer
Postat av: Jossi

Sv: Tack snälla, men dina bilder slår ju mina lätt! :D

2009-07-19 @ 19:45:18
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Postat av: EN TJEJ I STORSTAN - foto & kreativitet

Vad roligt att du gillade min bild när jag själv beundrar dina !



/ En tjej i storstan

2009-07-19 @ 20:28:33
URL: http://entjejistorstan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0