5 i topp egna bilder

Att välja ut 5 i topp av sina egna bilder är inte enkelt när man har ett arkiv på över 50.000 bilder. Dessa porträtt är tagna under -09. Jag har skrivit en egen kommentar under varje bild,  jag ville även att någon mer skulle ge bilderna en kommentar så då tog jag Fabian till hjälp.

Klicka på bilderna för att se i större storlek!


5. Min kommentar: När jag såg denna bild i kameran fick jag världens idé om att den skulle bli hur som helst i svartvitt. Sagt och gjort! Använde ingen reflexskärm till denna bild då det var helt underbart ljus under ett träd. Moas blick, pose och allt var helt perfekt.

Fabians kommentar: Denna bilden känns så välplanerad och genomtänkt. Väl valt tema som lyfts fram i sminkningen. Kompositionen sitter som den ska och fotografen har lyckats fånga ett härligt catch light i ögonen som framhäver modellens blick.


 

4. Min kommentar: Denna bild togs på min och Natalies första plåtning tillsammans. Använde ingen reflexskärm men ljuset blev jämnt och fint. Natalies blick tillsammans med leendet får bilden att kännas avslappnad. Detta är en bild som jag alltid har haft i minnet!

Fabians kommentar: Jag gillar kompositionen och att handen i förgrunden är ur fokus. Uttrycket och blicken hos modellen är jättefint och med en känsla av välmående. Härligt ljus och inga störande skuggpartier. Det enda lilla jag kanske hade ändrat i denna bilden vore att rätta till hennes hår som ligger över ansiktet. Men annars en härlig bild!



3. Min kommentar: Denna bild tog jag i slutet av februari, här hade jag absolut ingen aning om vad en reflexskärm var för något. Men ingen bild från denna plåtning fick jobbiga skuggor över sig. Bilden är knappt efterbehandlad, har klonat bort några snöflingor som var i vägen. Men annars är den orörd.

Fabians kommentar: Denna bild har länge varit en av Saras bilder som jag mest tyckt om. Den står sig än idag. Platsen är jättefin och snön frilägger stora delar av bilden. Modellen känns avslappnad med naturlig blick. Att Sara även fångat de dalande snöflingorna i bilden ger det där lilla extra i bilden. Verkligen toppen. Ljuset är idealiskt i bilden snön på marken ger bra upplättningsljus underifrån.



2. Min kommentar: Denna bild la jag inte alls märke till från början, i kameran såg den ut som vilken bild som helst. Men efter att ha sett den i datorn var jag såld. Julias vänstra del av ansiktet blev skuggat, men jag tycker inte att det gjorde något. Bilden är fortfarande talande och ljuset blev helt underbart.

Fabians kommentar: Detta är en av mina favoriter. Förgrunden med gräset och blommorna tillsammans med den neutrala bakgrunden ramar verkligen in modellen i denna bilden. Temat passar bra in på platsen för bilden och modellen känns naturlig och avslappnad. Ljusset för platsen är idealisk och ljuset från reflexskärmen lyfter verkligen fram modellen och budskapet.



1. Min kommentar: Denna bild är inte alls perfekt, den blev rätt så tight beskuren redan i kameran. Men jag kan inte låta bli att älska denna bild. Att fånga barn i spontana ögonblick är viktigt, och detta var verkligen ett sådant. Speglar inte denna bild äkta lycka så vet jag inte vad!

Fabians kommentar: Denna bilden genomsyras av glädje. Ett härligt leende och ett ansiktsuttryck som gör att bilden förmedlar glädje. Jag gillar kompositionen och den underbara bakgrundsoskärpan isolerar verkligen motivet i bilden. Det låga ljuset ger ett jämnt ljus över ansiktet.

Kommentarer
Postat av: Fabian

Haha jag känner nästan inte igen det jag själv skrivit. Låter så seriöst och allt korrekt med fina ord.. :D du borde lagt in lite större miniatyrer.. =)



/fabbelito

2009-12-08 @ 22:36:58
URL: http://photobyfabbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0