Två frågor

Hanna sminkar Sandra, assistent Alecsandra
Bilder: Jag

Fotar du människor som är modeller, kommer de på egna poser och så eller hjälper du till och komma på poser?
Jag fotar allt möjligt folk, spelar ingen roll om man är modell eller inte. De flesta som jag fotograferar kommer på egna poser, men endel får man hjälpa lite på traven. Men det brukar alltid lossna efter ett tag.

Hur får du tag alla personer som är med på dina sessioner? Make up artist, assistent, modell osv.
Hanna som sminkat till några plåtningar fick jag tag i genom hennes blogg. Vi gick i samma skola under gymnasietiden och jag hade funderat flera gånger på om jag skulle våga prata med henne då, fast så blev det inte. Skickade ett mail till henne i början av sommaren sen ringde vi till varandra.

Alecsandra som agerat assistent på de senaste plåtningarna känner jag privat. Jag tycker det är viktigt att man kommer bra överens med sin assistent och att man tänker ungefär likadant. Annonserade på bloggen om assistenter och det var ett par stycken som mailade, ni kommer få svar på era mail inom kort.

Ibland är det jag som kontaktar modellerna och ibland är de dom som kontaktar mig, det varierar.



Har ni några fler liknande frågor, ställ dem i kommentarsfältet till detta inlägg så fyller jag på med fler frågor och svar här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0