Time for print

Jag har efter många om och men bestämt mig för att trappa ner med TFP-plåtningar. Det tar alldeles för mycket energi av mig, först och främst är det massvis utav planering. Sen är det, som ni alla vet, otroligt mycket efterarbete.

En annan sak som man kan bli väldigt irriterad på är att modellen inte alltid vill plåta. Har haft detta problem själv där modellen helt plötsligt inte vill mer, men jag vet att jag inte är ensam om detta. Har pratat med ett antal fotografer som har varit med om exakt samma problem.

Tillägg 6/11: När man då har plåtat en modell som knappt vill, men man ändå har hunnit ta ett tiotal bilder. Så kräver modellen efteråt att den ska ha ut nästan ALLA bilder, för annars blir det så lite. Men HUR ska man kunna ge modellen 20 bilder av totalt 30?

Men bara för att jag trappar ner kommer jag inte sluta helt med TFP. Utan jag kommer bli hårdare med vilka jag gör en TFP-plåtning med. Har du någon bra idé som du vill genomföra kan du alltid skicka iväg ett mail till; [email protected]


Foto:
Jag

 



Tillägg 17:13:




Jag kommer ju inte sluta helt med TFP,
utan jag kommer fortfarande göra sånna jobb. Men jag kommer sätta hårdare krav på vem jag gör en sånhär plåtning med. Modellbilder kommer alltså fortfarande att komma upp. Underförstått med detta är då att jag kommer rikta in mig mer på vanliga porträtt.


Kommentarer
Postat av: Fabian

Helt rätt att sätta hårdare krav och sålla bättre bland de modeller som vill bli TPF-plåtade. Din tid är värdefull och skall inte spillas på en massa onödig planering och fotande när det i slutändan inte blir en bra plåtning av det. Verkligen viktigt eftersom du lägger ner en massa tid på ett jobb du inte har nån finansiell vinning på.



/Fabian

2009-11-06 @ 07:00:22
URL: http://photobyfabbe.blogg.se/
Postat av: juulan

"

En annan sak som man kan bli väldigt irriterad på är att modellen inte alltid vill plåta. "

En timme innan kan en viss modell komma och säga att den inte orkar. VÄLDIGT irriterande. Hänt nu två gånger i rad! Inte så sugen på att planera en ny.

2009-11-06 @ 08:00:16
URL: http://juulan.se
Postat av: Ida

Förstår dig verkligen, men på ett sätt är det lite synd eftersom jag gillar att se dina modellbilder!

2009-11-06 @ 16:19:08
URL: http://forgottenfairytales.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0