Svar - övrigt

När fyller du år?
- 5 december. Jag kom just på att det bara är 11 dagar kvar.

Tycker du att sommarn 09 har varit bättre än sommarn 08?
- Ja, det måste jag väl säga. Även fast delar av sommaren 2009 var jobbig, så var den samtidigt helt underbar! :-)

Hur många kusiner har du?
- Jag har faktiskt ingen aning, måste vara rätt så många.

Läser din familj och vänner i din blogg?
- Mamma och pappa är ungefär helt blåsta när det gäller datorer, så ingen av dom läser bloggen iallafall. Men mamma kollar in min hemsida då och då. Sen vet jag att syster läser min blogg.

Hur kommer det sig att du började att blogga?
- Jag ville skriva av mig, mest som en dagbok. Vardagsgrejer och sånt, är glad att jag inte fortsatte med det. Utan jag trivs som fotobloggare.

Hade du hellre varit 4dm kortare eller 2dm längre?

- Oj vilken fråga, hade jag varit 4 dm kortare så hade jag varit 137 cm och 2 dm längre så hade jag varit 197 cm. Hmm, tror jag tar det första, 4 dm kortare.

Har du testat bada isvak någon gång?
- Nej, men jag vill testa göra det.

Kan du inte lägga ut lite mer kaninrelaterade saker på bloggen?
- Gullig du är som frågade detta. Eftersom att foto är mitt jobb vill jag inte blanda in allt för mycket vardag här. Tror nog inte ens att mina läsare vet att jag har kaniner? Kan väl dra det lite snabbt, har alltså 6 stycken. "Småfolket" brukar jag kalla dom, som jag skrev b.la här. Familjen hade redan en kanin när jag föddes så kaniner har alltid funnits i mitt liv (snart 19 år). Men det var väl när jag var runt två år som jag förstod lite mer, haha. Man är ju inte så smart som liten ;-) Hur som, med dessa små krabater tävlar jag i hoppning. Är medlem i Västerbottens kaninhoppare, tävlar några gånger i månaden både här i hemmaklubben men även i andra klubbar runt om i Sverige. En av mina kaniner, Ciro kallas han för, tog silver på rak SM i våras. Då tävlade vi mot över 100 andra kaniner och förare från hela landet. Inte är det dåligt att ha en silvermedaljör (SKRYT!) ;-D Nu kände jag att jag halkade utanför frågan lite, men det kan tyckas töntigt att hålla på med kaniner och kaninhoppning. Men det är det såklart inte. Det är väl som vilken annan djursport som helst egentligen, ridning, agillity osv.

Lite onödig statistik;
* Jag klipper 240 klor i månaden
* Jag byter vatten 4380 gånger per år, på 17 år som kaninägare blir detta 74 460 gånger

Att vara djurägare är visst ett heltidsjobb.

Hur ofta tränar du dina kaniner?
- Nästan aldrig, bara om man har någon ny liten bebis som måste komma igång. De som har hängt med ett tag vet ju redan vad som gäller :)

Ska du ha någon kull iår/nästa år?
- Har planer på att ta en kull nästa år :-)

 


Två av Ciros avkommor
Foto: Jag


Kommentarer
Postat av: Fabbe

Hahahaha 137 cm lång! =D



kaninerna är bara FÖR söta!!



/fabian

2009-11-24 @ 22:12:18
URL: http://photobyfabbe.blogg.se/
Postat av: Alecsandra

seriöst 137?! det är ju typ.. dvärg?



nah! lillcirre!! hur söt som helst! =)

2009-11-24 @ 22:14:38
URL: http://alecsandrala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0