Starta eget?

Jag är en tjej på 17 år som älskar att fotografera och vill leva på det i framtiden. Men jag har ingen aning om hur eller vad jag ska göra för att kunna göra det. Men när jag hittade din blogg och läste att du har ett eget företag så tänkte höra med dig hur det blev så och om det finns någon chans att någon som jag skulle kunna starta eget?

Svar: En bra början kan vara att ansöka om F-skattsedel, detta gör man genom skatteverket. Antingen går man dit och ber om att få en blankett, eller så fyller man i sin ansökan genom Internet. Eftersom att du inte är 18 år än, så måste du ha någon myndig som står för allt.

Alla kan starta eget företag, man behöver inte vara någon "speciell" människa för att kunna göra det. Utan det gäller bara att man har lite driv i sig. Det gäller att aldrig ge upp sina drömmar, även om det är motvind ibland. Jag älskar när jag får kämpa, jag vill inte ha allt serverat. Även fast jag flera gånger känt att jag har velat ge upp, men det är just då som man kanske måste inse att man måste sänka tempot en aning.

Men kom ihåg, kan JAG, så kan DU!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0