Svar - foto


Hur blev du intresserad av fotografering?
När jag började ettan på gymnasiet, hösten 06. Gick en obligatorisk kurs som hette Medieproduktion och där fick vi fota med systemkameror. Tack för den kursen! ;-)

Hur länge har du hållt på med foto?
Hmm, jag har fotat seriöst sedan julen 07 då jag fick min Canon EOS 400D. Men familjen köpte en digitalkamera hösten 05, fast det var inte ofta jag använde den. Julen 06 fick jag min första kompakta digitalkamera (Sony DSC-w50), med den tog jag kort på allt möjligt. Oj vad rörigt det blev ;-)

Brukar du fota varje dag?
Om man kan fota mer än varje dag tar jag det alternativet ;-) Nä, men det är klart att jag fotar varje dag. Mellan 50-2.000 bilder beroende på vad det rör sig om.

Vad inspireras du av?
Allt, naturen, människor, musik, ord.

Vad är ditt favorit objektiv?
Canon EF 50mm f/1,8 ll, väldigt bra glugg.

Vad gillar du att fota mest?
Porträtt.

Kan du lägga upp någon fotoguide på bloggen?
Någon speciell fotoguide ni vill se?

Hur redigerar du en porträttbild?
Kan visa i ett nytt inlägg :-)

Hur många kameror har du/har haft?
Just nu har jag två kompaktkameror (Nikon E5600 & Sony DSC-w50) samt en Canon EOS 40D. Har sålt min 400D.

Något bra porträttips?
Försök lägga nästan all fokus på ögonen och hitta en bra komponering. Undvik att ha modellen i mitten utav bilden.

Kan du visa din absoluta favoritbild?
Min absoluta favoritbild just nu är nog denna.

Vilket objektiv använder du mest?
Canon EF 50mm f.1,8 ll.

Drömobjektiv?
Oj, svår fråga. Canon EF 70-200/2,8 L IS USM måste det nog bli.

Favoritljus att fota i?
Befintligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0