Prisvärda tillbehör



Detta inlägg skulle egentligen ha postats igår (4:e december), men eftersom att mitt Internet inte fungerade kommer inlägget idag istället.


REFLEXSKÄRMAR


Vet inte hur många gånger jag har tjatat om reflexskärmar. Kolla skillnaden här, med och utan reflexskärm.

Reflexskärmar finns att köpa hos Tvspelsweb.se, jättebra service och snabb leverans!

* Reflexskärm guld & silver 110 cm
* Reflexskärm guld & vit 110 cm

Att använda en reflexskärm är alltså en stor fördel, ni kan läsa mer recensioner här. En mycket bra sida där man kan se många exempel med och utan reflexskärm i alla sorters ljus.


NÄRBILDSFILTER


Om man inte vill lägga ut pengar på att köpa ett macroobjektiv så kan man alltid köpa närbildsfilter. Annars kanske man har ett telezoomobjektiv med inbygg macrofunktion.

* Close-Up +4, 52mm
* Close-Up +10, 52mm


Foto:
Jag


Dessa bilder ovan tog jag med mitt fd. Sigma AF 70-300/4,5-5,6 DG Zoom Macro, den vänstra bilden är tagen med 300mm (dvs. den maximala brännvidden) och den högra är tagen med 214mm.

> Läs lite mer om brännvidder här.


UV-FILTER


UV-filter finns att köpa till bra pris på Tvspelsweb.se, kolla in här för att se alla olika filter.

Att använda UV-filter på ett objektiv kan vara till stor fördel om man skulle råka tappa objektivet med linse neråt, eller om man skulle råka stöta in linsen någonstans. Då är det i första hand filtret som blir repigt eller går sönder. En billig "försäkring".

> En förklaring på de flesta UV-filter går att läsa här.

Kommentarer
Postat av: Helena

Sponsrat inlägg av Tvspelsweb? ;)

2009-12-05 @ 17:17:28
URL: http://ugglapuggla.blogg.se/
Postat av: Fabian

massa bra tips! reflexskärmen är verkligen nått som alla borde pröva nån gång vid porträttfoto. :)



/fabian

2009-12-05 @ 19:55:31
URL: http://photobyfabbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0