"Det är okej att känna"



Denna video sprids runt överallt på bloggar just nu. Jag känner att jag också vill skriva några rader om denna video då det är ett väldigt viktigt ämne.

Cancer är något som
jag har stött på flera gånger under mitt liv, inte just jag, men flera av mina anhöriga och nära vänner till familjen har drabbats. Jag kan inte längre räkna antalet på mina fingrar... Cancer är en fruktansvärd sjukdom som drabbar fler än 800 personer varje år i Sverige i åldrarna 16-30 år. År 2010 fick ca 12 miljoner människor diagnosen cancer, 50.000 av dessa bor i Sverige.

Tjejen som ligger bakom
Ung Cancer heter Julia, hon fick sin diagnos år 2007 då hon var 21 år gammal. I slutet av förra året startade hon tillsammans med några andra upp organisationen Ung Cancer. Organisationen jobbar för att förbättra levnadssituationen för de cancerdrabbade, de ordnar bland annat träffar och aktiviteter.

När som helst kan något ändras i ens liv, eller för någon anhörig, men kom ihåg - du är aldrig ensam och det är okej att känna.

UNGCANCER.SE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0