Några tankar om det senaste året

Satt i soffan här om dagen och kom att tänka på hur allt är just nu och hur allt har varit det senaste året.
Ett år går otroligt fort och det hinner hända väldigt mycket saker, både positiva och negativa. Massvis med nya intryck och man tvingas förmodligen göra väldigt många val. Det senaste året för min del har inte utsatt mig för så många konstiga val, vilket jag är tacksam över. Utan jag har istället fått ta del av många bra saker som livet ger.

Jag har haft turen att träffa väldigt många fina människor, varav en av dom har fastnat lite extra. Jag har hamnat i en helt ny vänkrets där alla respekterar mig för den jag är. Istället för att dra med mig på saker jag inte vill, så pushar dom mig och peppar till tusen. De står upp för mig i alla beslut och steg jag tar, vilket jag är otroligt tacksam för!

Jag i Norge sommaren 2010


Jag har utvecklats otroligt mycket som människa själv, jag har börjat förstå mitt eget värde, att rensa människor ur mitt liv har jag blivit bra på och att ta till mig människor som kan ge mig ny energi. Att "spara" på människor som bara ser fel, trycker ner och gör en trött och less, varför spara sånna? Att en människa är glad är ju inget dåligt, och ingenting som är menat mot de som mår sämre. Eller varför spara de som stör sig på att man är glad och berättar hur det går? Låter helt absurt, men det är så sant. Varför kan man inte glädjas åt andra? Det är väl en av de viktigaste sakerna som man lär sig här i livet.

Kort och gott kan jag väl dra slutsatsen
att jag är nöjd över det sånaste året. Jag har tagit ett steg på livets långa väg (hur djupt lät inte det där?) och jag ser verkligen fram emot vad som kommer hända sen.

Jag är redo för nya äventyr och utmaningar
och jag kan knappt bärga mig tills jag tar fotograferingen till en helt ny nivå. Eller, jag kan knappt bärga mig tills jag tar ALLT jag håller på med till en helt ny nivå.

Hoppas verkligen att ni följer med mig på min resa!

Kommentarer
Postat av: Matilda [myphoto.blogg.se]

Det är ju toppen att livet går bra för dig! Lycka till med fotograferingarna och allt det andra :-)

2011-05-30 @ 08:41:02
URL: http://myphoto.blogg.se/
Postat av: Johannes

Så fint! Låter riktigt härligt, Sara.



Och självfallet följer jag med :) Till Världens ände som en film så fint heter :-)

2011-05-30 @ 15:49:40
URL: http://johanneslang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0