Sommaren 2010

Fick idén att jag skulle göra ett inlägg om sommaren 2010. Ett urval av alla fotograferingar som jag har haft, kommer här nedan tillsammans med lite text.



I början av maj fotade jag fina Emelie, blev en hel hög med fina bilder. Dessa "nördbrillor" satt verkligen pricken över i:et. Blir glad av att titta på denna bild.




I slutet av maj fotograferade jag Lisa, studentbilder var det som gällde. Blev otroligt många fina bilder och jag hoppas att Lisa blev lika nöjd som jag.




Juni kunde nog inte ha fått en bättre start än denna. Fotografering med underbart söta Joline i det gröna. Jag smälter tusen gånger om varje gång jag ser bilderna på henne :-)




I början av juni fotade jag även ett gäng studenter på Campus här i Skellefteå. Första gången jag fotograferande en så stor grupp med människor samtidigt. Men det gick väldigt bra!




En bit in i juni var det dags för den årliga studentbalen i Skellefteå. Hade porträttfotografering med några par innan jag gick vidare och fotade på röda mattan. Här nedan är en av mina favoritbilder som jag tog.




Sommaren innefattade mycket jobb, men jag hade även tid till att ta det lugnt. Den 8 juli tillbringades med släkten på en gammal lantgård utanför Skellefteå, närmare bestämt Rismyrliden. Självklart med kameran i högsta hugg!




I mitten av juli var jag och Fredrik och fotograferade på Stadsfesten i Skellefteå. Denna bild blev enligt mig, en riktig fullträff!



Den 16 juli fick jag chansen att fotografera Sara och Michaels fina vigsel. Blev otroligt många bra bilder, bilden nedan är en av mina favoriter.





Samma dag som Sara och Michaels vigsel, fotade jag fina Victoria.
Som dagen efter skulle iväg på ett bröllop med ett speciellt tema. Vad det var för tema kan ni nog lista ut med hjälp av bilden här under.




I slutet av juli hann jag även åka ut till Boviken och fota beachsoccer. Underbart väder, hur varmt och soligt som helst. Precis som en äkta sommardag ska vara. Kvällen tillbringades tillsammans med alla fina stuggrannar :-)




Den 24 juli fick jag nog uppleva den bästa dagen i min "fotohistoria". Fotograferade ett bröllop i 15 timmar. Att jag fick den möjligheten är jag otroligt tacksam över. Jag blev så otroligt bra bemött, och jag kände verkligen att jag gjorde ett kanonjobb. Tack Sanna och Hari för att ni gav mig förtroendet!




I slutet av juli blev jag kontaktad av en tjej som ville boka fotografering tillsammans med hennes syskon. I början av augusti träffades vi en bit utanför Skellefteå och fotograferade. En timmes fotografering med konstant skrattande. Jag har nog aldrig skrattat så mycket under en fotografering förut, det var otroligt roligt. Tack, syskon Boström :-)




Alexandra skickade ett mail till mig och undrade om jag var intresserad utav att göra en TFP-plåtning med henne. Visst, svarade jag. Tre dagar senare hämtade hon upp mig och Lovisa. Vi åkte vidare till Boviken och tog bland de bästa bilderna som jag nånsin tagit, helt fantastiskt!




I augusti hade jag även den obligatoriska sommarfotograferingen med fina Natalie. Precis som förra sommaren höll vi till vid Falkträskbadet. Natalie gör sig otroligt bra på bild!




I mitten av augusti hann jag även ta en dagstur ut i de norrländska skogarna, haha. Vi har egentligen fantastiskt fina landskap här uppe. Denna dag hade jag bara kompaktkameran med mig, men det blev bra bilder iallafall.




Ett par dagar senare fotograferade jag och Alexandra igen, denna gång på Scharins. Som alltid så blir det bra bilder med denna tjej framför kameran!



I mitten av augusti fotograferade jag Linda och Andreas fina utomhusvigsel samt bröllopsporträtten. Tack för att jag fick förtroendet att göra detta!


Kommentarer
Postat av: Sebastian Skarp

:D Jättebra inlägg med massor av fina bilder! Du har hunnit med en hel del fotande i sommar :)

2010-10-12 @ 22:17:24
URL: http://fotoskarp.blogg.se/
Postat av: Kajsa Bengtsson

Riktigt fina bilder där :)

2010-10-12 @ 22:38:22
URL: http://kbfoto.blogg.se/
Postat av: Fotograf Matilda Bäcker

Vilken härlig fotosommar :)

2010-10-13 @ 09:41:27
URL: http://matildabacker.blogg.se/
Postat av: Linn Kleppa

Så fin oppsummering og så mange fine og herlige bilder. :)

2010-10-13 @ 12:58:12
URL: http://www.linnkleppa.com
Postat av: Hannah

Wow. Första och femte är helt grymma, älskar dem!!

2010-10-13 @ 16:22:34
URL: http://hlphotography.webblogg.se/
Postat av: Alexandra

http://ingridalexandra.blogg.se/2010/october/tack.html

2010-10-13 @ 21:26:23
URL: http://ingridalexandra.blogg.se/
Postat av: J e n [fotografi] - Fotograf i Västervik

Åh, vilken underbar sommar! Hoppas sommar 2011 blir så bra för mig =)

2010-10-14 @ 00:20:00
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: D A H L È N

första bilden är verkligen ruggigt snygg! :)

2010-10-14 @ 09:23:38
URL: http://carolinedahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0