Ett par frågor


En massa frågor har strömmat in via mail vecka 10 då jag varit borta. Här kommer svaren på några av dem.



När svarar du på mail?
- Är jag inte bortrest eller liknande svarar jag på mailen inom 24 timmar. Jag ber om ursäkt om det tar längre tid än så, jag kollar inte mailen dygnets alla timmar utan jag gör det med jämna mellanrum under dagen. Mailar man på kvällen kan man iallafall räkna med ett svar på förmiddagen nästa dag då jag bla. kollar mailen på morgonen.

Din Canon 5D är den bra? Finns det några nackdelar?
- Alla kameror är bra om man hanterar dem rätt, jag har inte haft min 5D så länge men jag har inte hittat några nackdelar än. Det är en kanonbra kamera!

Ville fråga dig om Canon EOS 40D, är du nöjd över den? Är den bra om man vill ha lite utmaning och vill utvecklas? Och tycker du att kamerahuset är värt 5000 kr?

- Jag är jättenöjd över min 40D, nu är det inte kameran som jag använder mest eftersom att den är reserv, men den funkar jättebra. Vill man ha lite utmaning är det helt klart en kamera att satsa på. Jag bytte från en 400D till min 40D och det var ett rätt stort hopp om man ser på skillnaderna. Ja, jag tycker att kamerahuset är värt 5000 kr.

Jag undrar hur dina modeller eller personer du har fotat får bilderna? Via mail eller en speciell sida?
- Jag mailar bilderna till mina kunder, handlar det om bröllopsfotografering får brudparet bilderna på CD-skiva.

Jag undrar ifall det är värt att införskaffa ett batterigrepp?
-  Batterigrepp är guld värt i alla situationer. Visserligen blir kameran lite tyngre men då får man ju istället möjligheten till längre batteritid samt en till avtryckare så att det blir lättare att ta stående bilder.


Kommentarer
Postat av: HDR-fotografen

Skulle helst av allt sett ett mellanting mellan 7D:s snabbhet och 5D:s skärpedjup. Får väl vänta på Canon 3D;)



2010-04-03 @ 07:17:18
URL: http://stilbild.nu/fotograf

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0