Ett minne

I frågestunden jag hade för att tag sedan frågade en tjej om jag kunde skriva om mitt bästa fotominne. Detta är något som har betytt väldigt mycket för mig, och det är något som jag alltid kommer bära med mig.

För snart tre år sedan skrev jag en topic på Fotosidans forum angående stativ. Ett par timmar senare fick jag ett mail av en mycket speciell människa. Jag förstod ganska snart att denna människa ägnade massvis utav timmar till att skriva lärorika mail till mig, det gick inte att ta miste på. Välskrivna, långa mail med mycket läsvärt innehåll.

Än idag fascineras jag över tålamodet som denna människa hade med mig, jag var 16 år och kunde nästan ingenting om fotografering, jag frågade en massa konstiga frågor och skickade en massa mail, haha! Men hur många tar sig verkligen tiden att lära ut fotografering? Det är inga många som engagerar sig så mycket.

Att detta är ett speciellt fotominne är kanske svårt att förstå. Men det har betytt otroligt mycket för mig genom åren med kameran i handen. Det är väldigt betydelsefullt att det finns någon som tror på en, och finns där i alla lägen och peppar. Att vara fotograf är ett tungt yrke i många lägen och det är väldigt betydelsefullt att kunna dela det med någon.

Har många gånger ställt mig frågan, vad är oddsen att denna människa mailade till mig, den där dagen för snart tre år sedan?

Denna människa som jag pratar om heter Peter Hoff. En porträtt- och naturfotograf i Skåne. En helt fantastisk människa. Peter har även en blogg, den hittar ni här. Absolut värd ett besök, förutom att han är helt otrolig vad gäller skrivande, så är han en riktig begåvning vad gäller fotografering.


Bilden är lånad med tillstånd.
Foto: Peter Hoff


Kommentarer
Postat av: ellin

vilken upplevelse (y)

riktigt fin blogg och riktigt fina bilder btw :)

2010-07-06 @ 00:51:59
URL: http://elinskaugenhafstrom.blogg.se/
Postat av: Fotograf Jenny Eriksson

Fantastiskt med sådana människor!

2010-07-06 @ 08:54:16
URL: http://fotografjennyeriksson.blogg.se/
Postat av: Neha

Jag kan förstå det. Många skriver väldigt luddigt bara för att det ska gå snabbt. Jag kan känna igen mig i det men visst är det extremt kul när folk verkligen tar sig tid att svara ordentligt

2010-07-07 @ 11:02:47
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0