Redigering - Camera Raw



Det är många som har frågat hur jag redigerar mina bilder och denna gång tänkte jag göra en lite mer grundlig guide. Jag brukar inte vara den som petar så mycket i mina bilder i efterredigeringen, men vissa bilder behöver fixas mer än andra.



När jag fotade Stina sist var det väldigt mulet ute, vi höll även till i en skog som gav bilderna en lite annorlunda färg redan i kameran. Men detta är väldigt lätt att fixa till, denna redigering gjorde jag i Camera Raw:

Exponering, +0,70
Kontrast, +68
Klarhet, +20
Lyster, +27

Och för er som inte vet hur Camera Raw ser ut (Photoshop CS4), kolla här nedan. Denna print tog jag när jag hade redigerat klart bilden på Stina, när man är nöjd med sin bild klickar man bara på "Öppna bild" så öppnas den i Photoshop, smidigt!





Läs även:

- Skillnaderna mellan RAW och JPEG

Kommentarer
Postat av: Jonas W

Ser bra ut!

Ett snabbt och effektivt arbetsflöde är viktigt om man har mycket bilder att processa.

Hur mycket använder du dig av hudretusch?

2010-04-29 @ 00:28:23
URL: http://westlingphoto.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0