Min utrustning


Bilden är tagen med en iPhone4
Foto: Jag

• KAMERAHUS

Canon EOS 5D + Canon BG-E4 batterigrepp
Fullformat från Canon, har kollat efter fullformat ett tag och jag har alltid gillat 5D så valet var enkelt.

Canon EOS 40D + Canon BG-E2N batterigrepp
Reservhus.

Tidigare kamera: Canon EOS 400D


Foto: Jag

• OBJEKTIV

Canon EF 70-200 f.4,0 L USM + motljusskydd
Underbart objektiv. Detta är en favorit i min kameraväska.

Canon EF 100mm f.2,8 L IS USM Macro + motljusskydd
Ett macroobjektiv som är grymt. Passar bra till både macro och porträtt.

Canon EF 85mm f.1,8 USM + motljusskydd
Kanonbra objektiv, ruskigt skarpt vid största bländaräppning.

Tamron AF SP 28-75 f.2,8 XR Di + motljusskydd
Prisvärd normalzoom som fungerar bra till allt.

Canon EF 50mm f.1,4 USM
Grymt porträttobjektiv.


• TILLBEHÖR


Hama star 61
Ett stativ som funkar helt okej. Använder bara stativet när jag fotar med lång slutartid så det duger gott och väl för mig.

I min kameraväska (LowePro Nova 200 AW) kan man även hitta:
32 gb minne, diverse filter, rengöringsdukar och 1 extra batteri.

Externa hårddiskar
Backup på alla mina bilder, guldvärt om datorn skulle krascha.

Reflexskärmar från tvspelsweb.se
110 cm, 5 i 1
80 cm, guld och silver, trekantig



Tänkvärt:

Författaren till Fotografen: Vilka fina bilder! Vad har du för kamera?
Fotografen till Författaren: Vilka bra böcker! Vad har du för skrivmaskin?


Kommentarer
Postat av: Sebastian

Du har inte köpt ett 70-200mm objektiv än?

Jag valde mellan Canons 70-200/4 och Tamron 70-200/2.8. Ungefär samma peng och Tamrons är mer ljusstarkt :) Tänkte bara tipsa, så du har nåt mer att kika på.

2009-09-30 @ 15:04:10
URL: http://www.sebbesula.se
Postat av: Sebastian

ingen orsak =)

Jag är så sanslöst nöjd med mitt. Skarpt som attan är det också. använder nästan bara det. Där det inte krävs kortare brännvidd.

2009-09-30 @ 15:33:11
URL: http://www.sebbesula.se
Postat av: Jens

de tänkvärda du skriver bara till viss del, beroende på vad man har för optik till kameran, förutsatt man kan hantera båda, ju mer kreativ möjlighet får man.



sen så lägger jag min röst på canon 70-200/2.8 beggat, kostar inte så farligt och är en engångs investering, ljusstyrkan är nått du kommer vilja.

2009-11-30 @ 16:35:46
URL: http://highoniso.wordpress.com/
Postat av: Stina<3

Hur tycker du att ditt tamron normalzoom funkar? Funderar på en sådan glugg och jag undrar kort och gott om det är ett bra objektiv, använder du det mycket?:)



Tacksam för svar, kram<3

2010-04-09 @ 00:24:24
URL: http://speijsad.blogg.se/
Postat av: @ficklampa

Skulle även vilja se vad du använder för skärm, kalibrator och eventuell ritplatta för att redigera! Alltid spännande med folks utrustning. :)

2010-06-22 @ 21:06:08
URL: http://www.fullframe.se
Postat av: Carro

du glömde skriva om blixten ;) skulle du kunna skriva ett inlägg om blixten? Är sugen att köpa en blixt nämligen....

2011-01-07 @ 23:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0