Gör bilden mer intressant



Bilden till vänster är tagen den 3 dec, bilden till höger är tagen den 2 dec.
Foto:
Jag


När man tar en bild kanske man inte alltid är så uppmärksam på hur bilden kommer bli, man tar den oftast bara från ett ställe sen går man vidare till nästa motiv. När det handlar om porträtt brukar man oftast ta i spontana ögonblick, men när man fotar ett motiv som står stilla kan man ju faktiskt jobba lite mer med kompositionen.

Som på bilderna ovan, på bilden till vänster stog jag nere på en gångväg. Är man extra uppmärksam ser man att bilden togs i grodperspektiv. Förutom grodperspektivet kom en massa träd med i bilden.

På bilden till höger gick jag upp på kullen vid Uppsala slott,
stod ungefär vid Gunillaklockan. Träden i förgrunden försvann och bilden blir mycket mer intressant att titta på.

Kommentarer
Postat av: Fabian

nu förstår jag varför du ville veta namnet på kullen vid slottet! :D



man ser faktiskt skillnad på perspektivet. :)



/Fabian

2009-12-05 @ 21:21:27
URL: http://photobyfabbe.blogg.se/
Postat av: aalice

bor du i uppsala? det gör jag med :) <3

2009-12-06 @ 22:37:54
URL: http://cocobrown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0