Följdfråga



Svar: Fick en följdfråga till detta inlägg. Sätt kamerans programratt på M, då får du full kontroll över exponeringen. ISO 800, bländare 1,8 och 1/20 handhållet bör inte vara något problem. Men det beror ju såklart på vad det är som ska fotograferas. Testa att dra upp ISOt till 1600, då kan du ju använda en lite snabbare slutartid.

Jag försöker alltid hålla koll på exponeringen eftersom att jag nästan inte gör någon redigering i Camera Raw. Försök få bilden så korrekt exponerad som möjligt direkt i kameran då slipper man så mycket efterredigering.


Min Canon EOS 40D
Bild: Jag

Kommentarer
Postat av: Fabian

bra tips. :) håller med till fullo helt manuellt är det klart mest överlägsna när man fotar i dåligt ljus.

2009-12-21 @ 22:20:56
URL: http://photobyfabbe.blogg.se/
Postat av: Jessica Lindgren

Tack för att du tog dig tid att svara på min fråga. Jag fotar alltid manuellt numera. Kanske är det jag som är för ostadig på handen. Får väl försöka använda stativ mera men det är ju så omständigt och besvärligt. Kan man öva upp sig för att bli stadigare på handen?

2009-12-21 @ 22:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0