Bra kameraväskor


Under mina år som fotointresserad har jag lärt mig av mina egna erfarenheter, att köpa en liten kameraväska är ingenting som man tjänar på i längden. Förr eller senare köper man alltid fler objektiv eller kanske en blixt. Redan då inser man nog att man måste ha en större väska, för den man köpte från början blev helt plötsligt för liten.

Här nedan är tre exempel på bra väskor som är väldigt rymliga. En aningens dyrarare men som sagt, det tjänar man på i längden.




Foto: Fabian

Flipside 400 AW
- Nypris 1300 kr
Det som är nerpackat i väskan på bilden är en Canon EOS 5D mark ll + bg, Canon EF 24-70/2,8 L USM + Canon EF 70-200/4,0L IS USM och Canon EF 50mm/1,4 USM.

Stor och bra ryggsäck som rymmer mycket utrustning. Smart förvaring där man bara kommer åt utrustningen från ryggen gör detta till en perfekt väska att ha där stöldrisken är hög.




Foto:
Jag


LowePro Nova 200 AW
- Nypris 1200 kr
Rymmer utan problem en Canon EOS 40D + bg, Canon EOS 5D mark ll + bg, Canon EF 24-70/2,8 L USM och Canon EF 50mm/1,4 USM.

Detta är den väskan som jag använder mig av, köpte den i början av augusti och jag är mer än nöjd. Den rymmer allt som jag behöver, det går att möblera om den på många olika sätt och den är väl vadderad. Helt klart ett superbra köp!




Foto: Fabian

Lowepro Stealth Reporter D200AW
- Nypris 995 kr
Det som är nerpackat i väskan på bilden är en Canon EOS 5D mark ll + bg. Canon EF 24-70/2,8 L USM + Canon EF 70-200/4,0L IS USM, Canon EF 50mm/1,4 USM och Canon Speelite 580EXII.

Liten och nätt axelremsväska. Perfekt för de utflykterna där man inte behöver bära med sig mer än kameran med ett objektiv plus något extra tillbehör.

Kommentarer
Postat av: Fabian

Lowepro gör bra och prisvärda väskor! =)



Fabian

2009-12-18 @ 17:40:54
URL: http://photobyfabbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0